tisdag 14 februari 2012

alla hjärtans dag

En enda liten vesen dag? För alla hjärtan? Jo, tjena. As if.

För den som tar St. Valentine's Day på allvar kan det vara den hemskaste dagen på året - om man inte har någon som hjärtar en. Värre än julafton. Kanske till och med värre än midsommarafton.

Varför ska "vi" gå på sådana grejer? Varför ska inte alla dagar vara dagar för alla hjärtan? För mig är de det. Okejs... en del hjärtar jag mer än andra. Min älskling. Mina barn. Hela la famiglia. Särskilt nära vänner. Det är naturligt. Men alla förtjänar ett visst mått av hjärtning. Vareviga dag. Du också.

(Here's a heart for y'all... Keep it.)

2 kommentarer:

Lilla gumman. sa...

Vad menar du med ""Varför ska "vi" gå på sånna grejer?""

Är vi bättre än amerikanarna menar du? Smartare? ;)

magda sa...

Jag menar att "vi" alla liksom går på det... går på affärsfolkets konsumera-mer-tricks...

Jag vet inte om vi är mycket bättre eller smartare än amrisarna. kanske lite? ;)