lördag 11 februari 2012

en rask räv

- Är det en katt som springer där? säger min älskling där vi sitter vid frukostbordet och dricker Byns godaste och mumsar macka.

Jag kikar ut och ser något rött som knatar på rätt bra längs gatan. Men... den har inte kattsvans? Får på mig glasögonen... det är en liten, vacker räv! Så fin!

Och över min gräsmatta har ett rådjur sprungit i snön. Ganska mycket Landet, ändå.

I övrigt har vi vaknat sakta och fint, diskat och röjt undan spåren av gårdagens festligheter med Annhelen, Jocke och Catharina. Av hänsyn till Rikets säkerthet tror jag att jag sparar bilderna på ett säkert ställe. Men låt mig bara säga att det, förutom Mats goda mat (jag gjorde såsen - under ett visst överinseende) och gott vin, kan hända nästan vad som helst när tequila och polismössor dyker upp.

Ute skiner en obarmhärtig sol från klart blå himmel och mer eller mindre tvingar oss ut på en promenad. En smula matta i steget lär vi vara, men det ska nog gå. Ska bara komma mig ur nattlinnet först, kanske? Det är -7 grader...

Inga kommentarer: