tisdag 14 februari 2012

ryck

Det smått improviserade arbetsmötet blir som sådana tenderar att bli; ostrukturerat och tämligen utdraget. Men ändå positivt att fritt spåna och ventilera och därmed också rätt konstruktivt ändå.

Gymbesöket känns lite oöverkomligt, vilket jag redan räknat ut, men det har fallit nästan en decimeter snö under dagen som behövde skottas bort från mina uppfarter. Och när jag kommer hem visar det sig att min trogne pelletsleverantör varit här med en pall, också.

Bara att byta om och göra Jätterycket Allan, alltså. Bära ner pelletsen och stapla i källaren och sedan ta itu med skottandet. Ett 50-minuters träningspass med minst lika bra utväxling som på Actic. Och i morgon är det onsdag!

När jag ändå är i farten passar jag på att köra en maskin tvätt, också. Den ska strax hängas till tork. Ska bara skajpa klart med Jenny först!

(Jag tänker tillbaka på soliga, varma dagar och längtar till våren, solen, värmen. Havet.
T o m Östersjön känns lockande, som här vid Timmernabben...)

Inga kommentarer: