torsdag 16 februari 2012

det går utför

Torsdag. Jag har bra rull nerför backen nu. Helgen närmar sig snabbt! Och efter den är det - SPORTLOV! Inga lektioner i morgon innebär att jag inte går in till jobbet alls. Jag har förlagt min planering till fredagarna, i stor utsträckning. Imorgon ska jag planera på tåget mot Stockholm. Jag ska läsa klart The Hunger Games som jag allvarligt funderar på att låta ersätta en mer traditionell lärobok, till hösten. Fundera över hur jag ska kunna få ut det mesta och det bästa av den. Räcker så.

Idag är det lektioner, avrundning med Kandidaten vars VFU-period är slut och så handledning med två elever. Lagom arbetsbörda, alltså. I eftermiddag ska jag städa undan lite här hemma, packa, gosa med pelletsbrännaren och - om tiden tillåter - gå på styrelsemöte (v).

Jag har förresten kollat ut genom fönstren nu. Ingen mer snö. Himlen är molnfri och termometern säger -9,7. Det kommer att knarra gott under mina stövelsulor när jag går till jobbet!

Nu kör vi!

Inga kommentarer: