fredag 17 februari 2012

tågar mot stan

Åka tåg är så skönt! I synnerhet en dag som denna när solen skiner från klarblå himmel, Sverige är inbäddat i vitt och tågen är i tid.

Visst gillar jag den frihet, och tidsvinst, som bilkörningen ger men å andra sidan kan jag ju inte göra så mycket mer än just köra då. Idag har jag hunnit sticka klart ett havsblågrönt projekt, läst ut första delen av The Hunger Games, smsat, fejsbokat och smitt planer på en liten kompisträff innan konserten, tagit en liten bloggpromenad och lyssnat på Jan Johansson. Dessutom hunnit dricka ganska gott kaffe och tryckt i mig en riktigt otäck, macka med slankig rödlök, meningslöst salt tapenade och hittepåfeta a k a "salladsost". Jag var helt enkelt tvungen att äta upp det mesta av den eftersom jag "glömde" frukosten i morse. Uttrycket "slemmigt men mättande" får en ny, förstärkt innebörd. Men skitsamma - ikväll ska jag kompensera med något riktigt gott, tillsammans med Matilda!

Tåg är bra, alltså. Och om trettiofem minuter rullar vi in på Centralen.

Inga kommentarer: