måndag 20 februari 2012

sportlov dag 1

Jag är sportlovsledig. Jag firar denna min ledighet med att vara hos min älskling, förstås. Nu är han på jobbet och min plan är att ägna ett par timmar åt att ladda telefonen, köra någon maskin tvätt, diska upp efter gårkvällens mysmiddag, bädda, rädda några döende växter och sedan vara... sportig.

(En skotsk vän som dök upp efter middagen igår...)

Jo, men jag vill ju kolla in vad det finns för möjligheter till exempelvis powerwalking nu och [så småningom - om jag ska fullfölja den gamla drömmen] lite löpning framåt våren. Kanske rentav den här våren, alltså! Så planen är att dra på mig träningskläderna och ge mig själv en ordentlig runda!

Skulle jag sedan få tråkigt - vilket faktiskt nästan aldrig händer mig - kan jag lyssna på musik på brutalvolym, eller skriva, eller se på teve eller sticka eller virka. To mention a few.

Nu ska jag ta tag i första lediga sportlovsdagen. Men först: dricka ur kaffet!

Inga kommentarer: