söndag 9 februari 2014

genusanalysen, för tjyvingen


Söndagen driver vidare. Skiathlonet var galet spännande och silver blev det för Hellner. Jag har unnat mig en svettig powerwalk. Snart är det damernas tur att bjuda på spänning och underhållning i skidskyttet. Unga kvinnor och män som fungerar som schyssta rollmodeller för en uppväxande generation (och föralldel för oss andra också, med det fokus och den målmedvetenhet som gör att de når sina mål).

Jag fick ett roligt filmklipp av en kollega. Bakom det söta och rara ligger allvaret och skaver. En annan ung, musikaliskt mycket begåvad, människa som vågar sticka ut och göra sin grej och som det dessutom går ruskigt bra för verkar kännas hotfull för många... i Sverige 2014...


Fortsätt njuta söndagen. Ät gärna en semla, eller kanske två?! Jag har inte ätit årets än och det vete tjyvingen om det blir någon alls. Just idag är jag svårt sugen men då är inga fik öppna.

Inga kommentarer: