måndag 17 februari 2014

moules islay

Resterna...
Akkurat på Hornsgatan bjuder inte bara på god musik och ett generöst utbud av öl- och whiskysorter. De lagar också till musslor to die for. Den här gången (igår kväll) valde jag, lite inspirerad av vännen Maries bloggskriv, Islayvarianten med maltwhisky, bacon och lök. Och jag blev inte besviken. Gudagott var det!
 
Efter en lång och trevlig middag tog vi den långa vägen hem, det vill säga vi valde att promenera tillbaka till Årsta. En mild, skön kvällspromenad med massor av skönt prat blev det. Lite stickning och hockeyglimtar (Malin gillar!) och highlights från herrstafetten (GUUULD!) och mer prat fick avrunda en riktigt mysig söndag.
 

Jumpin' for joy!
Idag är Malin på jobbet och jag är redan uppe. Jag tänkte mysa i soffan med kaffe och skidskytte men den är framflyttad igen, till halvett. Då är jag ute på annat, skulle jag tro, så Ferry och de andra får göra som skidherrarna igår (som ju tog GULD!)och försöka klara sig utan mina hejarop. Putin är en skitdiktator som inte ens kan lätta på lite dimma...
 
Måndag, då. LEDIG måndag, i Stockholm. Vad göra? Jag tror på en låååång promenad och så Fotografiska. Det kan kanske bli en middagsdejt med en Frida också. Hur eller hur - här är jag aldrig sysslolös!
 
 

Inga kommentarer: