måndag 10 februari 2014

stissigt

Jag har en tendens att verkligen köra ihop en triljard grejer innan ledigheter. Denna den sista veckan innan sportlovet är inget undantag. Det är särskilda prövningar och middagsklubb och extra handledning och dubbelbokade möten och träning och katter och after work och bli intervjuad av lärarstudent och whatnot. Och så givetvis business as usual med planering och lektioner och efterarbete... Att jag aldrig kan lära mig.

Dock hittade jag en uppmuntrande länk igår, på FB, som handlar om framgångsrika människors morgonvanor. Jag betraktar mig som tämligen framgångsrik i det som är mina mål och drömmar i livet och jag är inte förvånad att se att jag också tillämpar flera av dessa tips:

1. Do prep work at night - CHECK
2. Rise and shine earlier - CHECK
3. Make me time - CHECK
4. Get into a positive mindset - CHECK
5. Get your blood pumping - (njäh... morgonträning är inte min grej)
6. Eat breakfast - CHECK (åtminstone de flesta dagar...)
7. Tidy up your space - CHECK
8. Make time your new bff - CHECK
9. Get some sunshine - (nej, inte hela året... men jag är i alla fall ute de flesta av veckans dagar)
10. Forget how to procrastinate - (erhm... här finns en del utrymme för förbättringar...)
11. Take a step out of your comfort zone - CHECK
12. Read more - CHECK
13. Be grateful - CHECK (ja, jag har så mycket gott och fint i mitt liv nu...)

Dock är jag väldigt PAFF över att inte en balja kaffe nämns någonstans? Hmm...


2 kommentarer:

ming wan lee sa...

vad är fel med comfort zone? ;)

magda sa...

Hehe... jag behöver komma ur min, regelbundet. Annars skulle jag försvinna åt andra hållet, istället. ;)