fredag 21 februari 2014

hotter than hell

Jag sitter i den glödheta bastun, lyssnar på aggregatets knäppanden och funderar. Över livet. Jag kommer fram till att jag är precis där jag ska vara. Ja, inte enbart i bastun (även om det kändes fantastiskt skönt efter 90 minuters cykling) utan liksom... här. I Byn. På den här hyllan i livet. Jag ska vara här, och nu, för att jag gjort aktiva val som lett fram till det. Jag går snabbt igenom olika situationer jag ställts inför i livet och kan bara konstatera att jag är rationell; jag har gjort de val som vid varje givet tillfälle varit det jag bedömt såsom varande det bästa.

Det är ju inte som att jag kom på detta just idag, i bastun, eller ens på träningscykeln. Jag har länge vetat att jag väljer mitt liv. Skapar det. Böjer det efter min vilja, om så behövs. Om mina val inte får önskat utfall kan jag alltid välja om. Pröva en annan väg. Jag kan inte bestämma hur andra ska göra, tänka eller känna men jag kan alltid välja hur jag hanterar det när det korsar mitt spår.

Jag behöver bara påminna mig själv om det, ibland.

Inga kommentarer: