måndag 24 februari 2014

no rest for the wicked


Filmen är lite skakig och suddig men den illustrerar rätt bra varför det blivit jobbigare än vanligt att se på teve...

Rosarödskimrande soluppgång. En antydan till blå himmel när mörkret viker ner sig. Ett par plusgrader. Ledigheten är slut och en tuff period börjar. Åtta veckor till påsk och allt, precis allt, måste hinnas med. Jag laddar med frukost och kaffe och sömn.

Det blir en bra dag. För det har jag bestämt.

Så enkelt är det faktiskt.

2 kommentarer:

ming wan lee sa...

japp, mental inställning gör mycket. T fick lära sig i skolan att en glad kroppshållning både ger en positiv utstrålning vilket genererar positiv feedbck, dessutom skapas dopamineffekter i hjärnan. Win-win! det gäller bara att vilja och orka ;) kram!

magda sa...

Det har jag också fått lära mig.
Och så har jag bestämt för för att jag både vill och orkar (trots att den här morgonen nog var den sömnigaste i år... ;))!
Kram!