måndag 3 februari 2014

tankarna

En rejäl promenad efter jobbet är en skön nollställare av hjärnan. Medan jag bara går och går, så fort som underlag och knä tillåter, lyssnar jag på musiken och låter tankarna bara fara. På så vis sorterar sig allt. Även det jag inte tänker på. Och utrymmet för det som känns mer angeläget utvidgas. Och jag har så mycket att fundera över. Jag befinner mig i en, på sätt och vis, ny situation. Jag behöver öva att inte vara i dået lika lite som jag kan vara i framtiden. Om jag inte ogillade det så mycket, på grund av exploatering, skulle jag kunnat peta in mindfulnessordet här. Men det det handlar om är i all fall att vara i nuet. I stunden. Ta en dag i taget. Och så funderar jag på bröllopet. Hur ska jag resa ner? Flyga till Paris och så hyra bil och köra resten av vägen? Hyra bil här - eller köpa en nyare - och göra en roadtrip? Själv? Ptja. Jag har rest själv förr. Och vad ska jag ha på mig? Jag vet att klänningen ska vara lång, elegant och mörkröd. Mer vet jag inte. Jag måste verkligen inte bestämma mig nu, men det är ganska roligt att strosa omkring på nätet och kika på modeller och varianter. Fundera över skor. Liten väska av clutchmodell..? Och såvidare...

Snyggt liv. Ännu snyggare i mörkt rött.
Jag spelar Quizkampen mot (med!) elever. De bad om det och det är kul. Jag låter dem inte vinna men jag anstränger mig inte direkt, heller. Jag... vinner ändå. ;-) Det är glada ögon och trevliga, lite retsamma men gemytliga samtal i förbifarten en grå morgon.

Sonen ringer. Alltid lika välkomna samtal. Vi pratar arbete, relationer, planer och så  hatar vi Försäkringskassan en stund.

3 kommentarer:

ming wan lee sa...

otroligt snyggt liv, ser ut som äkta brysselspetsar. Jag gillar puderfärgen på bilden, riktigt läckert mot bar hud. Litet lagom fräckt i Saudi kanske ;)

ANNA sa...

Jag väljer att kalla det där tillståndet för HÄRVARO, för det är så jag känner att det måste vara för mej, för att jag ska få det att fungera.
Jag kan inte vara närvarande för... närnärnär-dååå, jag är på väg någon annanstans. Här, då är jag här och nu.

magda sa...

Ja, visst är det, ming? Jag kan absolut ha den färgen också... har bara lust att glimra lite mer.. men... inget är ristat i sten...

Anna... "härvaro" är ett BRA ord! Jag lånar det!