torsdag 6 februari 2014

vittring

Längtan efter somrigt altanhäng...
Torsdagar. Bra dagar med vittring av den annalkande helgen. Mycket är inplanerat idag men inte mer än att jag har styr på det. Lektioner, efterarbete, lite pyssel inför nästa vecka, möte med någon elev... det vanliga, alltså. Och så är det ju t-dag. Träningsdag. Märkligt hur jag på knappa sex veckor fått det att inte bara bli en vana utan något jag dessutom ser fram emot. Väskan packade jag redan igår kväll med fräscha kläder. Knäet bråkar inte alls längre. Det enda som märks är en liten stelhet om jag suttit stilla för länge, men den försvinner så snart jag rör mig.

Om kvällarna, den här veckan, har jag lyssnat på 438 dagar om Martin Schibbyes och Johan Perssons upplevelser i Etiopien. Jag har redan tidigare funderat över att det nästan enbart är Schibbye som intervjuas eller uttalar sig och nu läser han sin egen del av berättelsen, i radioföljetongen, medan en skådespelare läser Johan Perssons... Av de båda har jag hela tiden tyckt att Johan Persson är den mest intressanta och att han inte är lika offentlig som Schibbye gör honom än mer fascinerande. Varför han inte läser själv kan jag enbart spekulera i och vad jag tror är inte särskilt relevant i sammanhanget, så jag håller det för mig själv.

Nu kör vi!

Inga kommentarer: