fredag 14 februari 2014

... när jag behöver det som mest...

Woman reading.
Kitagawa Utamaro
När jag vaknade i morse var jag mer än lovligt låg. Mycket lägre än jag valde att visa i morgonskrivet. Jag kan inte riktigt svara på varför. Det finns outredda... ofärdiga, snarare... saker i mitt liv, men vanligen låter jag dem inte dra ner mig på det viset. Även om jag gaskade upp mig frampå dagen, och tyckte jag fick ur det sista av depp ur systemet när jag jävelcyklade en timme på gymmet, och dessutom fick ett telefonsamtal från mokaren som berättade att det brunnit i min panna... alltså.. där det inte ska brinna, så att en kabel brunnit av... men att han fixat allt och att den nu brummar fint igen... så förstod jag inte förrän jag läste en elevs blogg... hur skör jag kanske ändå var...

Eleven, som jag känt några år nu har det mycket jobbigt med sin dyslexi, men har - som jag sett det - alltid kämpat. På sistone har hen börjat blogga, bland annat om sitt kämpande med, och i, skolan och när jag läste det här började mina tårar bara trilla. Jag skiter egentligen högaktningsfullt i att det är Alla Hjärtans dag men om en ska få något en dag som denna... ja, då är det att få läsa något sådant här:

"Jag har två lärare som velat hjälpa mig från början /.../ och på gymnasiet min engelska lärare, jag har alltid fått all hjälp jag velat ha, och aldrig några problem att fråga. Bara fråga så får du. Och er tackar jag till tusen. 

Idag är det ju alla hjärtans dag och jag tänker ge er en kram från mitt hjärta till er, för ni har fått mitt självförtroende att gå uppåt. 

Hösten 2013, alltså förra terminen, hade jag en svaka, jag mådde inte alls bra, var trött på att /.../ varje vecka, fråga om hjälp, men fick den aldrig, jag gav upp hoppet, jag fick höra, tror tyvärr du inte kommer att fixa den här kursen /.../ att höra det kan sänka en till borten, jag valde att ge upp, jag valde att inte gå till skolan, mitt hopp tog slut, mamma och pappa vet hur mycket jag kämpar, men de kanske inte vetat om alla dagar jag varit hemma. 

Men jag tappade hoppet och glömde bort det viktiga. Jag hoppade gärna två dagar i veckan och dröjde ut på körlektioner för jag ville inte tillbaka, jag ville bara inte dit. 

Det ligger i mitt borten fortfarande, men jag har valt att gå ifrån det. Min största anledning är mina föräldrar, de finns där alltid, hjälper mig alltid och vill alltid att jag ska klara mig. 

Men en stor anleding är även min Engelska lärare, hon såg att jag inte mådde bra, hon såg mig. Hon tog in mig på sitt rum och pratade med mig, hon fick mig att inse att jag kommer att fixa det här, hon var där för att vilja hjälpa mig. Och därifrån hämtar jag min styrka varje dag."

Och nu rinner de igen... av glädje! Tack, K!




(Och naturligtvis har jag fått elevens tillåtelse att publicera ur bloggen.)

15 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet att du är en lärare som bryr dig och som ser eleverna. Jag vet. Eleverna vet. Men visst berör det en när man får veta att det verkligen gjort skillnad, på t.ex. det här sättet.

magda sa...

Jag vet. Men jag är också rn som aldrig känner mig riktigt... tillräcklig. Därför blev jag så oerhört glad för detta.

Att sedan få höra det en dag när jag mår skit... det var verkligen ord i rättan tid.

ming wan lee sa...

härliga människa som beskriver och berättar om sin uppskattning, och detta trots kampen med orden! och visst vore väl livet lättare om vi lärde oss använda ord som tröst istället för vapen? KRAM!

magda sa...

Ja, det är starkt att göra!

Kram!

Anonym sa...

Efter att ha varit i relation med honom i nio år, han gjorde slut med mig, jag
gjorde allt för att få honom tillbaka, men allt var förgäves, ville jag honom
tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, bad jag honom med
allt, gjorde jag lovar, men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för
någon på nätet och hon föreslog att jag hellre bör kontakta en besvärjelse
caster som kan hjälpa mig att kasta en trollformel för att få honom tillbaka, men jag är typ
som aldrig trott på spell, hade jag inget annat val än att prova det, postade jag den
passcaster, och han sa att det var inga problem att allt kommer att bli
okej före fyra dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan fyra dagar, han
kasta förtrollningen och överraskande i den andra dagen var det runt 16:00. Mitt ex
ringde mig, blev jag så förvånad, jag svarat på samtalet och allt han sa var att
han var så ledsen för allt som hände, att han ville att jag skulle återvända
för honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom, det var
hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag gjort
lovar att vem som helst vet jag att ha en relation problem, skulle jag ha
bidra till att en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfull
passcaster, DR OJEFOR som hjälpt mig med mina egna problem och som skiljer sig från
alla falska där ute. Vem som helst kan behöva hjälp av förtrollningen
caster, är hans e-post (drojeforspellcaster@gmail.com}
Du kan maila honom om du behöver hans hjälp i din relation eller
något han trollformler för olika
ändamål såsom
(1) Om du vill att ditt ex tillbaka.
(2) om du alltid har mardrömmar.
(3) Du vill främjas på kontoret.
(4) Du vill att kvinnor / män springa efter dig.
(5) Om du vill ha ett barn.
(6) Du vill bli rik.
(7) Du vill knyta din make / maka att vara
din för evigt.
(8) Om du behöver ekonomiskt stöd.
(9) Växtbaserade vård
(10) Om du kan ha möjlighet att tillfredsställa din fru
kön önskan beroende
till lågt erraction.
(11) Om din menstruation vägrar att komma
ut den dag den
anta eller över flöden.
(12) om ditt arbete vägrar att betala dina, folk
tack dig?.
(13) lösa ett markfrågan och få tillbaka det.
(14) Har din familj Denny dig av din
rätt?
(15) Låt folk lyder mina ord och gör mitt
som.
(16) Har du ett lågt spermie?
(17) Mål lösa E.T.C

Comment 1 sa...

En speciell god morgon till världen, jag vill bara dela mitt vittnesbörd om hur översteprästen Mompha har hjälpt mig att få tillbaka min man efter att ha blivit charmad av sin ex-flickvän. Jag heter Bonny Florenca. Jag är från Stockholm och min man kommer från Tyskland. Jag vill bara säga ett stort tack till översteprästen mompha för att du satte ett leende i ansiktet förra månaden, jag ska dela detta vittnesbörd innan nu men jag har varit så upptagen, men det är aldrig för sent att berätta för världen hur glad jag är nu. Jag är väldigt rik på ekonomi, efter några månader att gifta sig, handlade min man så konstigt som jag aldrig har upplevt från honom ens innan vi gifte mig, jag visste aldrig att han var under en kärlekscharm som har gjort honom inte bryr mig inte längre, en mycket trogen dag gick jag till jobbet och vid min ankomst kunde jag inte hitta min man hemma, ja, jag lärde att han har gått till jobbet, men dagen blev mörk fortfarande har han inte kom hem, jag blev orolig, jag sökte efter honom men han var inte någonstans att hitta, jag gick till polisen gav dem en rapport om att min man saknas, jag blev ombedd att åka hem varför de undersöker honom , omedelbart kom jag hem, min man ringde mig, jag var som älskling var är du, omedelbart sa han klippa papperskorgen, jag blev verkligen chockad över den saken, han har aldrig använt sådana ord på mig förut. och allt jag kunde här kunde han säga att det var över mellan dig och jag, den här dagen var den sorgligaste dagen i mitt liv, jag kunde inte sova längre går inte ens till jobbet. Jag var så förvirrad över processen jag letade efter om hur jag får tillbaka min man och jag såg ett vittnesbörd om översteprästen mompha, så jag bestämde mig för att prova honom, genast kontaktade jag honom, han berättade för mig anledningen till att jag har kontaktat honom som jag letar efter hur man får tillbaka min man, och han berättade också att min man är under en kärlekscharm som hans ex flickvän har charmat honom. efter arbetet med den stora översteprästen mompha, är min man tillbaka till mig för översteprästen mompha har hjälpt jag bryter charmen han var på, jag är som den lyckligaste kvinnan på jorden nu. snälla !!!!! om du behöver hans hjälp kontakta honom för jag är säker på att han också kan hjälpa till att lösa dina problem för han löste min% 100. Vänligen kontakta honom på whatsApp eller e-post.
E-post: chiefpriestmompha@gmail.com.
WhatsApp: + 62-852-7546-3810
Webbplats: Www.Spellcaster.blogg.se

Unknown sa...

Jag heter Helen Becker, vilken underbar och enkel trollkarl som tog glädje och lycka tillbaka i mitt liv! Jag ger detta vittnesbörd för att jag är så glad, jag vill tacka doktor Idemmiri för det fantastiska han gjort i mitt liv, han tog tillbaka lycka till mitt liv, jag trodde aldrig på trollformler förrän mitt liv kollapsade när min 6-åring älskare bestämde sig för att sluta nästan när vi ville gifta oss. Jag var så känslomässigt förkrossad att jag inte kunde göra någonting rimligt, efter 3 månaders smärta innan en gammal vän till mig presenterade mig för en online-trollkarl som heter Doctor Idemmiri, det var efter att ha blivit lurad av olika falska trollformler. Jag introducerades för doktor Idemmiri, en riktig trollkarl. Min Gud efter tre dagar såg jag underverk, min kärlek kom tillbaka till mig och mitt liv kom tillbaka som ett färdigt pussel, och vi är lyckligt gift och det var som en dröm för mig eftersom jag trodde att jag förlorat det för alltid. Tack doktor Idemmiri för att du hjälpte mig, men framför allt din ärlighet och dina resultat snabbt och korrekt. e-post: idemmiri9@gmail.com Du kan också Whatsapp eller ring +2349070818779! Du förtjänar att vara glad eftersom jag är så glad '

Anonymous sa...

Kraft att ta tillbaka kärleken som gick förlorad, eller att attrahera någon som vi älskar. Att utföra kärleksbesvärjelser är en av de äldsta magiska aktiviteterna som människor ägnar sig åt. Love Magic handlar om att få tillbaka lycka, så detta är delen av livet. Det finns alltid inre skäl till varför ett par är (och varför de inte är) i harmoni. Ibland kan det hända att trots kärleken mellan partners saknas harmoni och relationen tar slut. Dr Ibinoba Love magi är en perfekt chans att fixa detta. Har du problem med ditt kärleksliv? slagsmål? Disharmoni? Funderar du på att avsluta ditt förhållande? Ofta kan dessa problem fixas När du inte kan, trots många försök att komma ihop med din drömpartner, heter jag Juliette..Jag är så exalterad över att få tillbaka min före detta älskare med hjälp av denna fantastiska Dr Ibinoba. Den här fantastiska mannen räddade mitt trasiga äktenskap och han har också hjälpt många människor. Min man gjorde slut med mig genom att skilja mig för att gifta sig med en annan tjej. Efter 5 år av brutet äktenskap får jag fortfarande det som är mitt. Med hjälp av dr Ibinoba och nu är jag glad att dela till dig att det finns någon där ute som kan rädda ditt äktenskap och ta tillbaka ditt trasiga hem, ex-förhållande och äktenskap tillbaka till dig om du har något äktenskap eller hälsoproblem som du kan kontakta dig med till den här mannen på hans WhatsApp-nummer: +2348085240869, e-post: dromionoba12@gmail.com

Anonym sa...

Jag är den store CHIEF UGBEGUN DENGER en av UZEBUs land (The Magic Man)
Kungens infödda doktor i UZEBU
Vad vill du?,
Jag kan göra dig rik, ta tillbaka din ex_man,
ex_fru, ex_pojkvän eller flickvän endast om du kontaktar mig idag.
Om du har problem med följande:
(1) Om du vill ha ditt ex tillbaka
(2) om du alltid har dåliga drömmar.
(3) Du vill bli befordrad på ditt kontor.
(4) Du vill att kvinnor/män ska springa efter dig.
(5) Om du vill ha ett barn.
(6) Du vill bli rik utan mänskliga offer
(7) Du vill binda din man/hustru för att vara din för alltid.
(8) Om du behöver makt och charm för att vinna ett rättsfall
(9) Andlig hjälp för Guds män
(10) Om du behöver gör som jag säger stava
(11) Om du behöver kommandoton
(12) Om du behöver ekonomiskt stöd.
(13) Örtvård
(14) Om du inte kan tillfredsställa din frus sexlust på grund av låg erektion.
(15) Om du har en HIV-aids och någon typ av sjukdom
(16) Ta tillbaka stulna egendomar * Skydd av fastigheter och företag
(17) Diabetes * Otur * Stroke * Affärsutveckling
(18) utföra sex på dröm * Andlig man/hustru
(19) graviditetsproblem * Kvinnor med menstruationsproblem.
(20) charm för leverans av droger som kokain,
(21) makt att skaffa visum och resa utomlands och vita kvinnor att älska och ge dig pengar, etc.

ugbegundenger@gmail.com

Anonymous sa...

Hej alla, jag är så överväldigad av glädje tack vare DR WALE. Min man lämnade mig för en annan kvinna för några år sedan och jag var väldigt förkrossad eftersom jag aldrig gjorde något fel mot honom, jag blev kvar med mina två barn och ett jobb som betalar lite. Jag höll nästan på att ge upp tills jag såg ett vittnesbörd på nätet om DR WALE och jag bestämde mig för att kontakta honom. Jag förklarade mitt problem för honom och han försäkrade mig att jag kommer att se ett positivt resultat efter veckor, överraskande nog kom min man tillbaka dagen efter besvärjelsen och bad mig att förlåta honom och lovade att aldrig lämna. Min man har varit tillbaka i åtta månader nu och vi har aldrig haft några problem, jag är glad att jag inte tvivlade på DR WALE för han kan säkert lösa alla problem med snabb lindring. Du kan också kontakta honom för hjälp nu på WhatsApp/Viber: +2347054019402 eller e-post: drwalespellhome@gmail.com

Anonymous sa...

DU BEHÖVER SNABBT EN STÅVNINGSSTYRNING FÖR ATT HJÄLPA DIG ATT TA TILLBAKA DIN EX-PARTNER DR WALE ÄR RÄTT PERSON FÖR DIG. WHATSAPP/VIBER: +2347054019402

HEJ, jag har letat efter hjälp om hur jag ska få tillbaka min före detta älskare som gjorde slut med mig för tre år sedan... Jag var traumatiserad av uppbrottet och ville nästan begå självmord, men jag tackar Gud för att jag fick kontakt med DR WALE, den andliga fadern som hjälpte mig att få tillbaka min före detta älskare efter mycket sökande efter hjälp från olika håll. När jag kom i kontakt med DR WALE förklarade jag allt för honom så han gav mig sina uppmuntrande ord och berättade att han skulle förbereda en trollformel åt mig som kommer att hjälpa mig att få tillbaka min före detta älskare inom några veckor och jag trodde på hans ord för jag blev hänvisad till honom av en vän som han hjälpte och just nu är min ex-älskare tillbaka och vi lever lyckligt tillsammans för att gifta oss nästa månad. Om du behöver någon som helst hjälp som att få tillbaka en älskare, lotterivinsttrollformel, svart magisk besvärjelse E.T.C. Då föreslår jag att du tar kontakt med DR WALE nu genom hans
WhatsApp/Viber: +2347054019402 ELLER E-post: drwalespellhome@gmail.com

Anonymous sa...

Hej alla här ute!! Min fästmö lesbisk som lämnade mig är tillbaka, jag vill dela mitt vittnesbörd det är min lycka med er alla på denna sida, förra året lämnade min lesbiska fru mig för en annan kvinna, hon övergav mig ensam och jag saknar henne, eftersom allt var så svårt för mig eftersom jag verkligen älskar henne så mycket, jag tappade inte hoppet jag gjorde mitt bästa för att få tillbaka henne när jag sökte på nätet och läste vittnesmål från Dr WALE hur han har hjälpt människor att komma dit Ex älskare tillbaka, jag hade inget alternativ än att söka hjälp, jag kontaktade Dr WALE och förklara mitt problem för honom, Dr WALE garanterar att jag inte oroar mig, det kommer att hjälpa mig att kasta en återvändande kärleksförtrollning för mig, som kommer att föra tillbaka min lesbiska fru och försäkra mig inom en vecka, det var precis som en magi min fru som lämnade mig kommer säkert tillbaka tillbaka, jag kunde inte tro när hon lämnade den andra damen och hon kom tillbaka till mig med så mycket kärlek och omtänksam vilja är tillsammans nu, jag kommer aldrig att glömma detta hjälp som Dr WALE gjorde för mig, en kärleksform som förde tillbaka min fru. Om du är här och behöver hjälp med att få tillbaka ditt ex, kontakta Dr WALE via denna WhatsApp/Viber: +2347054019402 ELLER e-post: drwalespellhome@gmail.com

John Stoner sa...

Äkta hackare är den bästa lösningen för att återställa stulen kryptovaluta eller förlorad momey till bedragare. De hjälpte mig att återfå mina förlorade tokens efter att ha fallit offer för ett nätfiskebedrägeri på Telegram där angriparna fick tillgång till min plånbok och stal alla mina mynt. Med hjälp av Genuine Hackers kunde jag återfå totalt 11,8 BTC och 6,479 ETH inom 2 dagar efter att jag skickade in mitt ärende. Kontakta GENUINEHACKERS000@GMAIL.COM eller via WhatsApp +1 (260) 218-3592 för pålitliga och effektiva återställningstjänster.

Anonym sa...

Jag har försökt i 8 år att bli gravid och behövde hjälp! Jag har gått till läkare men fortfarande ingenting. Läkarna förklarade att jag och min man är fertila och jag vet inte vart jag ska vända mig. I ett av mina besök på sjukhuset träffade jag någon som vi pratade mycket med och hon förklarade hur hon väntade i 15 år tills hon träffade Dr Ilekhojie som gav henne örter som gjorde henne gravid bara en månad efter. Hon sa så många bra saker om Dr Ilekhojie och jag var tvungen att se själv. Det har gått 4 månader sedan jag fick örterna och vi är redan gravida. Tack vare Dr Ilekhojie är jag så exalterad att jag snart blir mamma. Jag lämnar hans kontakthjälp till alla som har problem med att bli gravida. Lita på mig och be honom om hjälp. E-post gethelp05@gmail.com WhatsApp +2348147400259

Anonym sa...

Jag har gått igenom svåra tider med olika män och hittat sann kärlek och äkta acceptans tills jag träffade min man som kom in i mitt liv och älskade mig bortom ord kan förklara. Vi bodde tillsammans i 2 år och vi var lyckliga tills för många bråk kom upp och vi splittrade oss. Jag trodde att jag kunde gå vidare men jag insåg att jag var djupt kär i honom och behövde för alltid med honom. Jag hade inget annat val än att söka hjälp, vilket ledde till att jag kontaktade Dr Ilekhojie med vetskap om hur han har kunnat hjälpa andra. Han gav mig sin uppmärksamhet och utförde en försoningsritual för vår räkning och resultatet visade sig och han kom tillbaka till mig och vi hittade på saker igen. Nu har kärleken och lyckan återställts och allt jag kan säga är att jag verkligen uppskattar Dr Ilekhojie för att han är osjälvisk när han hjälper mig och andra runt om i världen. Här lämnar jag hans e-postkontakt gethelp05@gmail.com och WhatsApp/Telegram +2348147400259