söndag 9 februari 2014

på längden i längden

Bara regn hos mig - idag...
Skidor utför är fruktansvärt ointressant, if you ask me. Oavsett om det är backhoppning eller slalom eller störtlopp så kan jag omöjligen engagera mig i det. Tro mig, jag har försökt.  Men på längden! Där har vi en vinnare! Spännande, medryckande och riktigt roligt att titta på! Just nu har herrarnas 30 km skiathlon startat och jag och Sixten har bänkat oss i soffan med gosiga filtar och kaffe. Ute är vädret allt annat än vinterlikt. Jag vaknade av regn mot sovrumsfönstret och det är grått och lite halvdisigt. Men det är också milt och jag tror att eftermiddagens långpromenad blir en skön historia!

Torsten håller koll!

Igår var jag flitig. Städade, tvättade och donade. Idag kan jag ägna hela dagen åt det jag har lust med. Skidor, powerwalk, kaffe, kattmys och kanske lite filmtittande (1900) framåt kvällskanten (efter damernas skidskytte, dårå... ;)). Så blir min söndag. Utan minsta reflektion över morgondagen. Den är ju inte förrän... i morgon.

Blå himmel över Byn, igår!

Inga kommentarer: