torsdag 13 februari 2014

totalt jävla mörker

Ur One Hundred Famous Views of Edo
Ando Hiroshige
Totalt jävla mörker även denna morgon. Men härinne är det ljus och kaffe och en viss förväntan... snart helg och en veckas ledighet! Då går det mesta. Lite trevligheter planerat för en av mina grupper och så är det full speta med handledning, ett par prov, en lärarstudent som ska komma och intervjua mig, en muntlig presentation av en distanselev och samtal med kollegorna och kanske någon liten quizkamp med elever och förberedelser för dagarna efter lovet (så jag kan gå på ledighet totalt avkopplad) och så avsluta dagen med after work. Någonstans i denna massa av saker som ska göras tänkte jag mig också smita iväg för en stunds träning. Det är ju t-dag och även om jag kanske inte hinner köra ett lika långt pass som vanligt så vill jag ändå göra något.

Det är något fel som är trasigt med min pelletsbrännare. Den är... död. Jag trodde att kanske en propp hade gått men elen i pannan funkar ju (så jag har värme). Idag har jag inte tid att rådda med det men jag får ringa hit mokaren som satte in åbäket och så får han kika på den. Jag misstänker att det är Murphy som varit framme... jag tror att jag i dagarna haft den i tre år och kollar jag i pappren lär det vara... just det... tre års garanti...

Nåväl. Det bekymret tar jag helt enkelt i morgon. Jag prioriterar. Nu koncentrerar jag mig på Byns bästa, på nyheter i P1-morgon och på dagen som ligger framför mig. Lite så jag jobbar.

Inga kommentarer: