söndag 15 augusti 2010

ajö, ajö

Sovmorgon. Svart morronkaffe. Vakna sakta. Prata lite, liten stund med Mannen i telefon. Skönt att höra hans röst, åtminstone (men samtidigt jobbigt... jag vill vara hos honom... NU). Slösurfa. Läsa. Städa upp lite så det ser trevligt ut när Matilda kommer hem i morgon. Läsa lite till. Duscha. Gå en liten promenad i duggregn. Läsa mer. Packa ihop saker och ting.

Så långt den här söndagen. Ingen ångest. Bara trötthet efter en intensiv och rolig vecka med många fina möten med goda vänner. Och tillförsikt inför hösten! Lust att börja arbeta på allvar imorgon, faktiskt! Lust att jobba vidare med mina pysselprojekt. Lust att skörda tomater och kryddor och kanske några blå plommon och så småningom kratta frostnupna löv. Lust att umgås med mina vänner och min familj.

Om en stund stänger jag fönstret, låser dörren bakom mig och åker in till Centralen för en stor mugg kaffe och lite tidningsläsning tills mitt tåg rullar hemåt. Snart är jag hemma med min käraste igen! Jag har saknat honom mycket och inte längtat mindre.

Avanti!


Söder, Stockholm 15 augusti 2010

2 kommentarer:

Fru Myrkheimr sa...

Under tiden du var i Stockholm passade jag visst på att vara i Tyskland, och på hemvägen tog vi en liten avstickare till Dörarp samt blev påtvingade en avstickare in i nån vacker liten småländsk by alldeles för långt bort.
Du verkar haft en fin Sthlm-vecka i alla fall!
Kram

magda sa...

Ja, det var en härlig vecka och av vad jag såg på Fejan så hade ni det fint, ni också! :) *kram*