lördag 28 augusti 2010

inställd vigsel

Igår kväll var jag sannerligen inte jordens roligaste.

Efter avslutad arbetsdag och vidhängande träningspass körde jag hem till min käraste. Han lagade middag och bjöd på Chardonnay under tiden. Middagen var god och som vanligt flöt samtalet mjukt och högt och lite djupt också, förresten. Efter maten började han plocka undan och jag hade föresatsen att hjälpa honom, men kände att jag först var tvungen att bara luta mig några minuter i soffan. Strax före tio väckte han mig försiktigt och undrade om jag kanske ville flytta över till sängen? Jag hade sovit minst två timmar... Sällskapligt, eller hur? Under tiden hade han inte bara diskat undan utan hunnit slösurfa, läsa tidningen och riffa med gitarren på brutalvolym (i en halvtimme)... Jag tror jag sov ganska hårt...

Efter att ha borstat tänderna och släpat mig över till sängen somnade jag igen. Och drömde skumma drömmar. Bland annat drömde jag att jag skulle gifta mig. Tyvärr med fel karl - vilket jag inte insåg förrän vi skulle mötas i ett litet köpcentrum som var väldigt likt Rinkeby torg, där jag irrade omkring i lång vit klänning och brudslöja (yeah right... as if...) och hyperventlierade eftersom jag inte alls ville gifta mig med den där karlen (jag har ingen aaaaaning om vem det var - bara att han var gammal och ful och absolut... urtråkig) och allt var så oerhört pinsamt eftersom hela Mannens släkt (och Mannen...) var där och de skulle nog bli jättesura när det gick upp för dem att jag faktiskt tänkte backa ut, bokstavligen vid altaret... Upplösningen av detta drama vet jag inget om (mer än att jag bestämde mig för att säga nej) eftersom jag inte minns mer av drömmen.

Drömmar är verkligen underliga saker.

Inga kommentarer: