onsdag 4 augusti 2010

daytripping

Kvart över sex i morse styrde vi kosan mot trakterna strax norr om Helsingborg. Släpet påkopplat. Vi skulle hämta hem en riktigt snygg matsalsmöbel från en av Mannens systrar. Och det gjorde vi. Dessutom fick jag en liten planta av en helt ljuvlig doftpelargon. Jag blev nästan gladare för den än för möbeln.

Sedan lunchade vi hos Mannens föräldrar innan vi körde hem igen. Mannens mamma kunde ju inte veta det där med LCHF så jag åt en skiva bröd och några snoddar pasta. Det får svi' över.

Det är verkligen inte skitkul att åka bil i timtal. Men det är inte übertrist heller. För mig är det bara en fråga om inställning. Vi stannade och fikade på vägen dit. Lyssnade på radio och kommenterade. Pratade lite. Och hela vägen (t o r) stickade jag på den röda korven. Jag tror jag har gjort säkert en och en halv meter idag. Det blir en intressant sjal. Målet är att bli klar med den den här veckan. Och det blir jag. Om jag beflitar mig. Och det gör jag.

Men just nu är jag svimfärdig av hunger. Ändå är jag inte jättehungrig. Mycket märklig känsla. Jag skulle liksom lika gärna äta en tallrik med fil och lite frön som en stor portion äggåbejkån. Vi får väl se vad det blir. Jag är trött också och samlar ork att lyfta ur soffan och gå ut i köket och sno ihop något ätbart. Ingen träning idag, men det är rätt okej motion att kånka möbler också.


Björkeryd 4 augusti, 2010

2 kommentarer:

ANNAANNA sa...

Hellåååå....


Kolla vilket finbesök vi har i Halmstad. Jag blev sådär barnsligt glad å sockerdrickig när jag mötte dem. Å givetvis så klappade jag den fina filuren. http://wonderings.blogg.se/2010/august/underlandet-kommer-till-halmstad.html

magda sa...

Jag kollade in! Underbart! :D