tisdag 17 augusti 2010

frukost

Jag hjärtar den turkiska fetyoghurten på 10%. Njuter den med pumpafrön och några krossade pekannötter till mitt gräddiga morronkaffe. LCHF är sannerligen inte plågsamt! Ännu godare blir det med lite russin (förslagsvis gröna, vilka Mannen introducerat mig för) men det är ju socker i, så det har jag valt att välja bort.

Blåsigt, grått och regnigt ute men soligt, varmt och en lätt bris inombords! Min själ, min kropp och mitt hjärta har tankat närhet och kärlek och nu är jag supertaggad för en ny arbetsdag och ett nytt arbetsår. Det ska bli roligt att träffa kollegorna igen och tillsammans sätta fart!

På radions P1-morgon knarrar "landsfadern" Pappa Åberg om socialförsäkringssystem och tiggeri och RUT och ROT och annat. Jag är tokfrustrerad inför valet. Att få ännu en period med Alliansen finns inte på min viljas världskarta men röstar man på v eller mp hjälper man Mona Sahlin till styret och det är ytterst tveksamt om det skulle vara bättre än Filippas man.


Emmaboda 17 augusti, 2010

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig om det där sista, som sagt. Läs gärna nättidningen (?) Voltaire och Jerker Jansson där. Han säger det så bra, tyckte jag igår.

f.d nästangrannen

magda sa...

Ska kolla upp det! :)