söndag 15 juni 2014

ett beslut

Sol från klarblå himmel. Ett perfekt spunnet spindelnät glittrar i motljuset, uppe vid takkanten på altanen. Äppelträden är fulla med kart och grenarna vajar lite lagom ansträngt i en loj vind. Katterna är ute på inspektionstur kring domänerna och hos grannen B. är det förmiddagskaffe med gubbsen. De är så söta i den åldern!

Idag är dagen då jag ska göra så lite som det överhuvudtaget är möjligt. Det enda krävande är att bestämma mig för om jag ska vara i solen här...



... eller här:


Jag kollar på läget 12-18 och tror jag väljer det första alternativet. Vinden kan nog vara lite irriterande på Öland och inte verkar det bli mer sol där än här, heller. På altanen brukar det vara, i princip, vindstilla. Så... jag ska bara ligga och njuta sol, musik och I Am Pilgrim. Och ledig söndag.
Framåt kvällen ska jag baka en kaka, att ta med till morgonkvällens fest hemma hos en skön kollega.

I'm going to make this a...



Inga kommentarer: