fredag 20 juni 2014

superfinfredag!

Fredag. En ledig sådan. En dag att förvalta efter eget huvud. Så det gör jag. Jag började med att lyckas somna om när jag vaknade vid sextiden. Att kliva upp lite efter åtta kändes mycket bättre. Jag fick på mig träningskläder och tog bilen (ja, det gjorde jag... men mitt knä behöver lite bättre underlag än asfalt - åtminstone emellanåt) till motionsspåret där jag inte bara fullföljde dagens program för min "löpträning" (en slags mesig intervallträning som förhoppningsvis ska bygga upp musklerna runt knät) utan dessutom inte kunde motstå frestelsen att bygga ut det lite. För det är ju så himla härligt att springa (eller... nå... i mitt fall handlar det än s länge bara om att jogga). Särskilt i skogen!

Att sedan sitta på altanen med lite radio och sol och grannar som pysslar i sina trädgårdar och dricka mitt kaffe och mitt hallonbestyckade vatten är en skön belöning. Funderingar över resten av dagen. Erica bjöd mig på hallaballoo ute i djupaste skogen men jag tycker det har varit ganska mycket hallaballo för min del, den senaste tiden, så jag tackade nej, även om jag verkligen uppskattar att någon tänkte på mig. Jag siktar på altanhäng med lite sill och nypotatis och jordgubbar och något glas rött. En smula musik därtill. Och kanske rentav min bok. Jag har ju äntligen hittat en thriller värd namnet! Jag till och med släpade den med mig upp i sängen igår kväll, men jag var så trött att jag somnade tvärt.

Så min fina fredag, eller midsommarafton som den också kallas, blir lugn och... fin. Hur blir din?


Inga kommentarer: