lördag 21 juni 2014

men för tjyvingen...

Det blev en himla trevlig och fin kväll igår. Lite stillsamt kalasande på altanen med sköna vännen Annhelen. Vi pratade och åt. Hela tiden. Det går ju inte att smacka i sig alla godsaker på en gång, utan vi fördelade smarrandet över eftermiddagen och kvällen. Och samtalet. Musik i bakgrunden och kattassande runt våra fötter. Kvällen var inte varm men ändå ganska fin och helt myggfri. Tända ljus i skymningen, varma tröjor och även hos grannarna var det stillsamt firande av att det nu vänder och det blir mörkare igen...

Annhelen tog sista tåget österut och jag hängde en liten stund till, på altanen. Mitt när jag satt där dog telefonen. Bara sådär, liksom. Jag hade laddat den nästan en timme så batteriet var ju inte helt tomt. Och nu får jag inte igång den igen. THE HORRORS! Givetvis ska detta hända vid ett av de få tillfällen på året då Telenorbutiken har stängt. Jag har en tid funderat på att byta mobil, men samtidigt har den ju fungerat utan särskilda problem och då har det inte känts särskilt nödvändigt att byta upp mig. Nå, jag får se. Ska bara försöka ta mig igenom dagen... GAH!

Nu: diska och sedan: kaffe på altanen tillsammans med I Am Pilgrim och en smula sol!




Inga kommentarer: