måndag 30 juni 2014

spurt

Lite söt, ändå. Hittad på BoredPanda.
Nu är det sista arbetsveckan. Fem dagar till, sedan ska jag vara ledig i fem veckor. Det ska bli väldigt skönt. Samtidigt gillar ju jag att jobba. Så när ledigheten är över kommer det nog att bli kul att börja jobba, igen. Många verkar ha enorm ångest för att gå tillbaka till jobbet - oavsett det är efter en helg eller efter semestern. Det är så ledsamt. För dem, alltså. Vad beror det på? Har de arbeten de vantrivs med, så till den milda grad? Är arbetsuppgifterna så aptrista? Jobbarkompisarna så lama? Skulle en verkligen uppskatta sin ledighet så mycket om en alltid hade den? Jag är inte så säker. Jag menar... jag älskar lediga dagar där jag själv rår över min tid. Jag vill ha massor av sådana. Men jag har ju så kul på jobbet? Och hur skulle det bli om jag hade semester för jämnan? Skulle jag verkligen gilla att ha det så? Jag är ytterst tveksam. Å andra sidan är livet så mycket mer än arbetet. Jag skulle troligen inte ha några som helst problem att fylla mina dagar om jag vore permanent ledig. Men... jag skulle behöva fylla dem ganska ordentligt för att inte bli rastlös och kinkig.

Malin åkte hem igår. Det blir tomt i huset när en haft trevligt sällskap och en sedan inte har det. Jag hade tänkt bege mig ut i motionsspåret men det regnade i spridda skurar hela eftermiddagen så det fick vara. Jag tänkte ta en sväng idag, istället. Oavsett vädret. Fast jag får kanske ränna lite häromkring. Det beror på vilken dom bilverkstan fäller över det där som läcker under bilen. Jag tror inte det är så farligt, men det bör givetvis kollas upp.

Och jag lider av en viss post-läsning-depression. I Am Pilgrim är nu utläst och jag vet inte riktigt hur jag ska komma ur den och ladda om för annan läsning. Jag får väl låta tiden göra sitt...

2 kommentarer:

Teresa Terttu Brunzell sa...

Ja, så är det för mig med. Jag ÄLSKAR mina jobb - jag har två, som kompletterar min tillvaro på ett väldigt skönt och stimulerande sätt. Och där jag får känna att det jag gör är viktigt. Det är väldigt sällan det känns motigt att gå till jobbet. Men man behöver semester, fylla på, släta ut, pusta ut, och leva lite utanför klocktiden... Så: skön semester, bästa Magda, när det är den dagen..

magda sa...

Just så, Terttu! Några dagar till - sedan ska jag njuta! :)