torsdag 1 juli 2010

i smyg

Så snart höstterminen börjar kommer Emmaboda att begåvas med ett stickcafé. Vi som tagit initiativet till detta (jag, Nina och Catharina) träffades i kväll hemma hos mig för lite kickoff/smygstart med sallad, vatten (vin för den som så önskade), kaffe, mörk chåkla, världsproblemslösande, taktiksnack och... stickande. Fast Nina sydde lite på en klänning hon moddat. Det är tillåtet. Allt slags textilt knåpande är helt okej att hålla på med. Såklart!

Med början den 30 augusti kommer vi att träffas var tredje måndagskväll för att sticka, virka och pyssla med annat av textil karaktär. Naturligtvis ska vi också fika (fattas bara!) och umgås! Även om det kanske är mysigare att ses ute på ett café så finns det en del praktiska saker som talar för att Ninas förslag om att använda en av skolornas textilslöjdsalar (redan förankrat hos aktuell rektor!) är det bästa. Dels så stänger Byns två caféer klockan 18, och dels är slöjdlokalen synnerligen funktionell med bra belysning, arbetsbord och tillgång till symaskiner etc. So be it! Nu ska vi börja göra reklam för det hela också! Vi börjar med några kollegor och sedan får principen bli att man kanske bjuder in sina vänner - om de har lust! På så vis får det hela växa i lugn och naturlig takt.

Detta har jag länge velat. Jag hade det i tankarna redan förra gången jag bodde här, men då var väl tiden inte mogen för det, helt enkelt. Nu är den det! JÄJ!

4 kommentarer:

pärlbesatt sa...

Men vad kul, och vilket bra initiativ! Heja er!

magda sa...

Tackar, tackar! Det ska bli superroligt, tänker jag! :)

ANNAANNA sa...

Schyssta grejer! Meeeer pysslande å slöjdande åt folket.


En annan lösning hade kanske varit om ni pratade med något av cafeérna om att ha extraöppet exempelvis varannan onsdag för handarbetare (och andra som trillar in.)

magda sa...

Anna> Jag har försökt (även om det är ett tag sedan) - men det stötte på patrull. Men vi får se; kanske går det att ordna längre fram. I synnerhet om man vet att man då är ett hyfsat stabilt gäng som tänker dyka upp!