måndag 19 juli 2010

kvällarna

Ah. Livet som det är just nu är slött och ljuvligt. Kvällarna framlevs i bersån tills det blir mörkt och en anings aning myggigt och lite väl svalt. Igår åt vi en vidunderligt god vegopizza och drack vitt och rosé till det. Sköna och lättsamma samtal med Agneta och Mannen. Lite opretentiöst gled vi sedan in och hamnade i soffan framför laptop och ett teveprogram om Hitler. Sent i säng och så en långsam morgon med morronkaffet i bersån och sedan ett par mackor i köket.

Agneta har åkt igen och jag ska strax dra mig uppåt Byn för att möta upp med Johanna som kommer med tåget i eftermiddag. Ska passa på att också besöka bibblan och både lämna gammalt och låna nytt. Vattna mina växter och kolla att mitt hem är kvar. Göra ett par andra småärenden. I morgon kör vi söderut igen, Pansessan och jag!


Björkeryd 19 juli, 2010

Inga kommentarer: