lördag 3 juli 2010

morgonbestyr

Klockan är inte ens åtta, den här soliga och varma lördagsmorgonen. Den första i juli. Det är inte helt vindstilla vilket kommer att göra värmen riktigt njutbar. Jag har två maskiner tvätt som hänger på tork, i tvättstugan, och ytterligare två snurrar nu. Jag har stickat några rogivande varv på Matildas tubsjal och druckit två muggar kaffe. Med grädde, förstås. Det lovar bli en fin dag.

På radion hör jag nyhetsuppläsaren berätta om de rysk-amerikanska spionerna. Jag undrar mest vad som händer med deras barn..?

Längre fram på förmiddagen ska jag fika med rara Erica, på Fenix. Erica är min kakidol. Kolla hennes blogg här, så fattar ni.

Och när vi fikat och pratat klart, för den här gången, kör jag ner till min käraste och tillbringar resten av helgen där. Jag spetsar på närhet och kärlek, sol och innanhavsbad, god mat och vin. Och kanske en cykeltur och kvällsdopp.


Emmaboda 3 juli, 2010

2 kommentarer:

Jajja sa...

Det tog ett tag innan jag förstod vad en kaki-dol är! ;)
Men jag lyckades lista ut det efter ett tag! *s*

Det låter verkligens som att du njuter fullt ut, det görmig glad.

Ha en underbar dag och hälsa mannen!

Kram

magda sa...

Hehe! :D

Ha det allra finast, du också, med dina kära! *kraaaam*