söndag 19 juni 2011

späckad söndag

Vaknade tidigt. Låg och lyssnade på regnet en god stund. Mannen hade redan gått upp och fixat med kaffe och sedan körde han hemåt.

Jag har mycket att göra idag; förbereda morgondagens lilla fest (städa och handla), se en film jag ska använda i undervisningen imorgon och sätta ihop lite olika uppgifter till den och så göra detsamma till Neil Gaimans Coraline. Dessutom har jag faktiskt stickat klart ett litet pyssel som ska monteras (bild kommer senare) och så ska jag hänga upp en dekoration i hallen. Samt försöka lösa hemtransport av ett riktigt vackert bord jag hittat på Blocket. Just ett sådant jag velat ha hela tiden! Men jag får inte tag på någon bil med drag och säljaren vill bli av med det asap. Man kan skruva av benen och kanske får jag in det i bagageluckan på min bil? Jag ska mäta och kolla.

Men än är klockan bara lite efter åtta och jag ska njuta mitt kaffe en stund till.

Inga kommentarer: