tisdag 21 juni 2011

summer solstice

Vilken supertrevlig kväll det blev igår! Jag har förmånen att få arbeta med några av världens skönaste människor, helt enkelt. Repris på detta, vid tillfälle!

När jag lagt mig låg jag i mörkret och bara lät tankarna vandra. Och jag kom på att det egentligen inte var särskilt mörkt, ju. Inte så konstigt med tanke på att det aldrig blir ljusare än de här nätterna i juni. Idag är det sommarsolståndet och redan imorgon börjar solen bli lite snålare med sin närvaro och vi kan se fram emot de mjuka, ljumma kvällarna i juli och augusti. Sedan är det nog dags att tänka på julklappar och pynt och familjeplanering (inte sån familjeplanering... ni fattar...).

Idag ska jag sitta på skolbänken mest hela dagen. Dags för en utbildningsdag i det nya betygssystemet. Det ser jag fram emot!

Men först hinner jag sitta en stund till, dricka mitt kaffe och se ut över min soliga trädgård och känna mig väldigt nöjd med att jag redan hunnit röja, diska och dammsuga så att det känns fräscht och fint att komma hem i eftermiddag igen.

Igår cyklade jag förbi en trädgård med en helt fantastisk, vit pionbuske. Vill ha!

Inga kommentarer: