torsdag 28 april 2011

om torsdagarna...

Johanna smsar från Nieuwegein och vill ha ett utförligt recept på blomkålsmoset vi lagade i måndags kväll. Hon får det. Och hon berättar att killarna hon delar bostad med är mycket trevliga och uppenbarligen också artiga eftersom de åt upp allt blomkålsmoset. Eller så gillade de det?

En vän la upp en musiklänk på Facebook. En sådan där låt som väcker vemodiga och fina minnen av en tid som var, från Damien Rices sköna album O. Ni får den av mig:



Skymning ute. Det känns i kroppen (och i min stackars högertumme...) att jag ägnat ett antal timmar åt målning och annat grejande. Ikväll vilar jag med te och Babel och tidigt isängkrypande med godboksläsning. I morgon är det nya aktiviteter: köpa snickerifärg, handla lite mat till kvällen, måla gästrumsväggarna en sista gång, grunda snickerierna och... TADAAAA!!! Premiärklippning av gräsmattan! Som nybliven husägare tycker jag ju att sådant är roligt! I och för sig tycker jag det även annars...

Inga kommentarer: