torsdag 5 september 2013

femte september

Ibland skriver jag saker här som jag sedan tar bort. Innan publicering. Nyss gjorde jag just det. Skrev en lång utläggning om att finna sin pedagogiska väg, och att ha den väl förankrad i såväl aktuell forskning som beprövade erfarenheter. Att kunna samtala med kollegor om detta. Utveckla vidare, tillsammans. Men jag får breda ut mig om det vid ett annat tillfälle. Idag orkar jag inte. Jag har fullt upp med... arbetet. Och livet. 


Förresten... I media rapporteras att amerikanska media inte verkar ha täckt upp Obamas besök här i Sverige, bortsett från hans tal och då handlade intresset egentligen bara om vad han sa om situationen i Syrien. Men är det förvånande? Varför skulle amerikanerna i gemen vara intresserade av att han stannar till ett par dagar i ett obetydligt litet pluttland uppe vid Nordpolen? Det var ju inte precis igår som Sverige fanns på den politiska världskartan..?

Inga kommentarer: