tisdag 10 september 2013

uppvaknande


När jag vaknar har det slutat regna men det är ändå något regnljud som försiktigt hörs. Kanske är det lite vatten kvar i hängrännorna som sakta rinner nerför stuprören? Kanske är det en morgontidig cyklist som far nerför gatan och åstadkommer ett stillsamt litet svisch? Regnet behövs igen, efter många soldagar. Önskar bara att jag hade haft orken igår att plocka upp det sista av fallfrukten från sommaräppelträdet. Nu blir det tyngre att ta vara på. Måste ta tag i det i eftermiddag.

Nu på morgonen har jag åtminstone tagit tag i pelletsbrännaren som fått för sig att den plötsligen ska stanna. Andra gången på en vecka. Jag tror det är dags för service. Och apropå service kanske jag skulle fixa en tid för besiktning av gamla Bettan... Förra året blankt papper. I år... troligen ett fullklottrat...

Val i Norge. Högervindar blåser över syskonlandet i väster. Får höra vad mina tjejer tänker om det. De är ju nynorskar och får det inte lätt nu. Eller... så handlar det mest om deras grannar från världens alla hörn i det färgstarka Grønland... Sorglig utveckling. Om nu "utveckling" är ett bra ord för det som sker.


Inga kommentarer: