lördag 14 september 2013

is there anybody out there?

Egentligen hade jag tänkt skriva om podcasts, men vid närmare eftertanke... har jag inget att tillägga denna smått disiga och gråmjuka lördagsmorgon. Byn ligger ännu tyst men snart blir det tjo och tjim. Det är dags för den årliga marknaden. Jag brukar gå en sväng varje år och kika, men där finns väldigt sällan något som fångar mitt intresse. Det skulle väl vara om jag kunde hitta något garn eller kanske några riktigt läckra band, för en idé jag har. Annars är det mest bara trängsel och tingel. När jag tänker efter är det nog en hel del tangel, också.

Och så är det ju kanelbullar och kaffe borta vid Folkets Hus, där Annhelen & Co. marknadsför Sfi-utbildningen på ett, vad jag tror, mycket smakfullt sätt!

Nu bryter solen igenom. Jag får väl komma mig i kläderna, ta på mig ansiktet och bege mig ut i mänskobyn en stund. Sedan kan jag, med gott samvete, vara avskild resten av dagen.

Jag återkommer. Om podcasts och annat.

Inga kommentarer: