onsdag 4 september 2013

uppvarvad

Lakshmi
Jag är på gång nu. Hann planera vad jag... ehm... planerat. Mina elever kommer att få, virtuellt, vandra i buddhistiska och hinduiska tempel, lyssna till och läsa intervjuer, studera heliga texter, se filmer och kortare klipp (och kanske skapa egna?) och teveprogram och längre fram också möta människor ur olika religiösa traditioner och själva kunna ställa frågor och samtala. Diskutera med varandra och dessutom, helt old-school, läsa. Och skriva. En varierad undervisning och möjligheter till dito inlärningsmöjligheter är vad jag tror på.

Ett sent möte i kombination med en av aska fullknôkad panna och helt tomt pelletstank gjorde att dagens promenad fick utebli. Kanske kan jag ta igen det med lite extra lång runda i morgon? Veckans sista arbetsdag, för min del. Ja, det bör gå.

Jag har haft lite nätproblem ikväll. Tappar uppkopplingen hela tiden. Smått irriterande, men ändå överkomligt. Passar på att posta det här medan jag kan.


Inga kommentarer: