söndag 1 september 2013

september

Nu får en väl ändå säga att hösten är här. Vad många än vill tro är september en höstmånad. Och det gillar jag! Jag kan inte sluta citera Karlfedts "den vår di svage kalla höst" minst en gång varje höst! Kanske beror det på att jag är född på hösten eller så beror det på något helt annat? Jag vet bara att hösten är löftesrik och fylld av möjligheter att låta nya projekt och idéer ta fart.

Dessutom är hösten vacker.

Förra hösten...
Jag vaknar av solen i ögonen och ligger kvar en stund i sängen och lyssnar på Stil. Temat för dagen förefaller vara porr, och "hur porrestetiken blev allmängods". Som exempel nämns bröst- och läppförstoringar, rakning och synen på våra kroppar... Det diskuteras också hur porren för väldigt många - särskilt unga - verkar vara den enda källan till "utbildning" kring sex. Hur ett stort antal människor verkar uppfatta porrfilmer som instruktionsfilmer snarare än möjliga inspirationsdito (eller enbart underhållning) och hur detta gör sexlivet ganska trist och förutsägbart. Och är det så... så är det sorgligt. Väldigt sorgligt.


Inga kommentarer: