söndag 22 september 2013

vid vatten



Att resa genom Sverige en helg i slutet av september bekräftar det jag redan vet; hösten är alldeles fantastiskt vacker. Till och med en gråregnig dag som denna bjuder naturen på färgsprak och sköna upplevelser.

Jag är skittrött. Tänkte väl att jag skulle skriva något genomtänkt här idag men det får vänta. Två sena kvällar, med mycket bra samtal, tar ut sin rätt även om det varit lugnt, skötsamt och smått sovmorgnigt.









Men detta att ses på ganska slumpvis valda ställen möjliggör upplevelser jag inte annars skulle fått. Sjötorp som jag har kört förbi precis hur många gånger som helst, på väg till och från Värmland, är en liten pärla där Göta kanal rinner ut i Vänern. Men det visste jag inte förrän jag nu tillbringat en liten helg där.


Vi säger så, så länge. Nu ska jag ägna mig åt tedrickande samt amish, japansk natur och böcker i SVT2. Det är ju söndag, after all...

Inga kommentarer: