måndag 10 maj 2010

besvikelse light

Jag hade tänkt sluta lite tidigare idag, träna och sedan köra hem och kunna komma hem nästan samtidigt som min käraste. Det snöt sig Big Time; jag hade missat en betygskonferens för Komvux från 15.30 - 17.00. En och en halv timme. Och jag har sex komvuxelever... Nu får jag se; kanske tränar jag ändå och kommer hem sent. Kanske struntar jag i träningen (men just när jag tänkte den tanken gick jag genast upp 2½ kilo) och...) kör hem direkt? Jag borde inom mitt eget hem också, för att bädda och snabbfiffa så det ser presentabelt ut på onsdag då jag har några kollegor med mig hem för en after workmiddag. Hur jag än vänder mig har jag rumpan bak och just nu känns det lite besvärligt.

I morgon tänker jag (nej... i morgon ska jag) jobba hemifrån. Jag har 3 x 45 nationella prov i Engelska A att rätta.

Nu: konferens. Att vi alltid bjuds på mandelbiskvier är knappast en tröst; äter jag en sådan går jag upp två kilo till.

Jag säger som Thåström: Fan fan fan.


Emmaboda 10 maj, 2010.

Inga kommentarer: