torsdag 27 maj 2010

tidrapport

Jag förstår att ni brinner av intresse att, i detalj, få veta hur min dag gestaltat sig. Och vem är väl jag att neka er tillfredsställelsen av att ha järnkoll? ;-)

05.50 väcks jag av telefonen. Kliver upp direkt och tar mig an duschen. När jag duschat klart har min käraste också klivit upp och fixat kaffe och mackor till mig (är han fantastisk eller är han bara... underbar?). Jag tänker ett slag att jag ska ta med mackorna till lunch och sätter därför på en portion havregrynsgröt. Medan gröten blir klar lägger jag en lätt make-up (ja, jag är fruktat snabb), och just när jag ska hälla upp härligheten i en tallrik kommer jag på att jag tog det sista av mjölken till teet igår kväll. Dricka kaffe utan mjölk funkar finfint; ja, det är t o m ett val ibland. Men äta gröt utan mjölk? Nä, det går inte. Så det får bli mackorna ändå. Jag har ju alltid yoghurt och müsli på lut på jobbet, så det var ingen större katastrof. Min käraste är snabb han också och vi hinner med att dricka kaffet tillsammans vid fikamyshörnan i köket innan det är dags att köra till våra respektive jobb.

07.00 har jag hunnit bädda och borsta tänder och fixa med håret och sätter mig i bilen för att köra till Emmaboda. Reine Brynolfsson läser Den sista cigaretten i exakt de 40 minuter det tar att köra upp dit.

Och vad som tilldrog sig där får man veta om man klickar här.

~~~~~~~~~~~~~~

Jag kom mig inte iväg exakt vid fem. När jag skulle diska min fina kaffemugg var det ett litet fackligt möte i personalrummet och medan jag diskade småpratade vi lite. Jag har bytt fack, och det var mina nya företrädare och det är ju alltid käckt att pejla dylika en smula, när tillfälle ges. På väg ut växlade jag några ord med vår lokalvårdare också. Men...

17.12 kom jag mig änteligen iväg, och var framme här...

17.55 då jag körde in bilen på gårdsplanen, gick in och kramade och pussade på Mannen och tog ett par knäckemackor i väntan på middagen. Han var i full färd vid spisen, men för att ordna och pyssla till trivselfrukost på sitt jobb i morgon och jag hjälpte honom att skala potatisen till Jansson och skala femton motspänstiga ägg. Ja. Frukost. Men eftersom det enbart är män som fixar med de där frukostarna har det givetvis gått en slags tävlan i vem som anordnar den svulstigaste och mest originella... ;-)

18.57 är klockan nu och jag lägger upp inlägget och går ut i köket igen för att assistera vidare.

It's all in a day's work, som sagt.


Björkeryd 27 maj, 2010

Inga kommentarer: