tisdag 11 maj 2010

tillägg

Innan jag drar igång arbetet på allvar måste jag bara göra ett tillägg till förra inlägget; Jag måste bara säga att jag är så förbenat glad och stolt över mina fyra helt fantastiska barn! De gör just nu det de har tänkt och velat göra och de gör det så bra! Matilda följde sin dröm och studerar på universitetet i Stockholm och gör ett lysande jobb! Jenny har det gott med sin Johnathon och får nu äntligen göra det hon vill; och utbildar sig - till truckförare! Hon kommer att bli världens bästa dieseltruckförare! Johanna sa upp Falkenberg och drog - helt planenligt - till Oslo där hon, efter en mycket tuff uppstart, nu fått arbete (även om hon nog byter arbetsplats snart, till något ännu bättre) och ser framåt mot nya, ännu större äventyr. Och Linus, ja han har äntligen fått ett arbete där han verkligen trivs och blir uppskattad och dessutom en fin flickvän som han blivit sambo med. Just nu känns det som om alla barnen är på de hyllor i livet där de vill vara - och mer kan en mamma inte begära för sina barns del. Mer vill inte den här mamman begära, heller. Är mina barn bara glada människor som trivs med sina liv så är jag också glad och nöjd.

Så. Nu var det sagt. Fan vad det är skönt att skryta ibland! ;-)

2 kommentarer:

Matilda sa...

Åh, skryt på du bara... vi har inte så mycket emot att bli omskrutna (är det verkligen ett ord?), heller... ;)

magda sa...

Omskruten verkar absolut vara ett ord! ;)