tisdag 17 maj 2011

imorse krånglade blogger... mitt morrondravel kommer här:

Mitt i natten vaknade jag av att det åskade. Jag gillar åska. Åskvädret varade inte så länge, men det var mysigt att ligga där under täcket och se blixtarna och lyssna på mullret så länge det höll på. Idag är himlen lite disig och asfalten på gatan är fortfarande våt. Äppelträden blommar och mina syrener slår ut vilket minut som helst. Snart helg. Då ska jag njuta av det.

På morronteve stod nyss vår skolminister Jan Björklund och försvarade att skolk ska skrivas in i terminsbetygen. Varför kan han aldrig försöka åtgärda orsaker i stället för symptom?

I natt drömde jag att jag började använda knallblå ögonskugga. Jag tror inte jag ska analysera det vidare. I stället ger jag er en favorit i repris. Olle Ljungströms En apa som liknar dig. Den är så sjukt bra att det knappt är sant och här bevisar han att han skriver fantastisk lyrik!



Ha en trivsam torsdag, hörni!

Inga kommentarer: