torsdag 18 augusti 2011

plötsligt händer det

Vissa dagar får jag gjort mer än andra. Nästan utan att det märks. Idag har jag varit effektiv, både på jobbet och i uppdraget som god man. Har fått undan en hel massa! Och här hemma har jag askat och sotat ur pannan, vattnat mina växter, småplockat och strukit en topp, lagat en lunch att ta med till jobbet imorgon, köpt kattsaker och donat lite med det och dessutom - tadaaa! - fått tummen ur och ringt och avtalat med en snickare som ska komma i helgen och titta på min altan och kolla på vad och hur. Han lät verkligen skittrevlig på telefon. Hur trevligt hans pris är återstår att se.

Som om inte detta är nog har jag just lackat naglarna och kommit på en kreativ idé med en tröja jag tänkt kassera!

Nu är det dags att tända lite ljus, laga te och hålla kväll.

2 kommentarer:

Lilla gumman. sa...

Så mycket du har fått gjort, du åxå! Heja framdrift, heja heja!

magda sa...

Du mé, ju! Heja oss! :D