lördag 27 augusti 2011

sovmorgon

Jomenvisst. Semla och Lois började röra på sig vid sextiden, men när de inte fick någon respons från mig - jag spelade död - la de sig och sov en och en halv timme till. Fullt godkänt. Men sedan var det bråttombråttom för dem att få ner mig i köket så att de kunde få mat. I sin iver springer de runt mina ben och när jag går nerför trappan snor Lois runt fötterna på mig och Semla hinner vesslesnabbt (eller snarare kattsnabbt) springa upp och ner för trappan minst fyra gånger.

Katterna fick mat innan jag satte på kaffe till mig själv. Bara en sån sak, va'? Och sedan drog morronrejset igång, medan jag tog upp datorn och en stor mugg kaffe till sovrummet och sitter här och bara softar nu. Det ser ut att bli en fin dag och jag tänkte glädja mig själv med en tur till Duvemåla för att köpa några växter. Måtte det bara vara öppet idag. Annars lackar jag ur. I övrigt har jag lite textila pyssel i huvudet. Och kanske en promenad?

Mikaela Waltersson tycker att (mp) bör öppna upp för samarbete med (m). De rör sig ju redan åt höger och jag känner mer och mer att jag är glad att jag själv tog steget och klev åt andra hållet. Och apropå det, i nyaste numret av Vänsterpress är det en jättefin artikel och jag blir så himla glad när jag läser den. Den handlar om emmaninjorna i allmänhet och Lise i synnerhet. En härlig kvinna som jag uppskattar väldigt mycket att ha fått lära känna. Och som om inte detta vore nog är det en annan god vän, Lohla-Marie, som skrivit artikeln, och plåtat. Tyvärr ligger den inte ute på nätet än, men en helsida är det!

Centrera(Och ja, det är undertecknad som är på bild uppe i ena hörnet... )

Nu är det dags för påfyllning av kaffemuggen!

2 kommentarer:

Lilla gumman. sa...

Tjohoo! Vad är det som händer Magda? Kattmat INNAN kaffet och dessutom ett gediket utvik i media? Bör jag oroa mig? ;)

magda sa...

Möjligen bör du oroa dig för det där med kaffet (jag hade ju kläder på mig i tidningen...). Jag är för vekhjärtad. ;)