onsdag 26 januari 2011

fåking bra

Jag har avslutat en lång och tillfredsställande dag med några timmar i soffan. Jag tog in Johan Theorins Nattfåk från bilen och lyssnade klart i stereon, medan jag stickade mig halvvägs genom mitt senaste projekt. Kanske blir jag klar med det i morgon - annars ska jag göra det på fredag kväll. Och boken... mycket, mycket bra. Mycket.

Ute är det svart, kallt och stilla - ingen fåk, alltså. Men hur det än blåser kan det ändå bara bli fåk på Öland. Efter Theorins bok skulle jag vilja uppleva en sådan. Fast inomhus, förstås. Med levande ljus och tända eldstäder. Det ultimata myset, tänker jag mig att det skulle kunna vara. Dock någon annanstans än på Åludden, då...

Nu ska jag laga mig en mugg te och krypa i säng. Jag misstänker att jag däckar på studs, men annars har jag ju Shantaram. Sa jag att jag älskar att läsa?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dagsintag: 1326 kcal
Dagsuttag i form av träning/motion: 835 kcal
TOTAL: 491/1300 kcal
Känsla: Lugn. Frid. Stillhet.

Inga kommentarer: