måndag 17 januari 2011

monday, monday...

... so good to me, som The Mamas and the Papas sjöng så snyggt, därborta i sextiotalet.

Jomen. Det är måndag. Och jag har en god känsla i magen. Jag vet inte om det beror på tillförsikt inför dagen eller på tallriken med gröt jag just satt i mig. Gott var det i alla fall. Och kaffet smakar mig väl. Jag har en good hair-day. Det är en bra början.

Jag läser i DN om helgens vargjakt. De modiga jägarna har lyckats skadskjuta ett antal vargar i sin pangpangglädje. Dessutom haft ihjäl en märkt varg. Skickligt. Verkligen. Duktiga idioter.


Emmaboda 17 januari, 2011

1 kommentar:

Maximilian van Kasteel sa...

Jag har aldrig tyckt att "jägare" är annat än för "proffsig fegis". Det låter mer vederhäftigt att kalla sig för jägare än "skjutglad" och att det skulle bli fel även denna vargjakt är inte förvånande alls! Jägare skjuter tills kaffekasken eller ammunitionen är slut! Tar spriten slut blir det ju kallt om baken för de modiga vapenägarna och inga kulor, då måste det provianteras för vidare "stordåd."