fredag 7 januari 2011

stockholmstorsdag

Utställningarna var mycket sevärda! Såpass sevärda att det var värt att kämpa i snöglopp och hård motvind från Centralen till Fotografiska och sedan därifrån och upp över Söders höjder till Mosebacke och Kägelbanan (ja, vi fick någons slags idé om att det mest skulle vara härligt uppfriskande med en liten promenad...). Har ni möjlighet så kolla in! Men jag tror det är kort tid - åtminstone på Jerusalem. Utställningen är liten - bara 14 eller 15 bilder - men mycket tankeväckande, inte minst med hjälp av den korta film som man bör börja kikandet med. Gå! Se!
Och på Fotografiska fick jag en ny fotografidol; Robert Nettarp!

(Bilden har jag helt fräckt stulit på nätet.)

Efter ett par timmars intensivt kulturliv tog vi tunnelbanan en station (behovet av uppfriskande promenerande var mycket frånvarande) och sedan åt vi en god pastamiddag på Vapiano i Gamla stan innan vi åkte en station till och avrundade med kaffe på Ritazzo på Centralen. Det kändes ledsamt att lämna Matilda, men vi har haft några mysiga dagar då vi kanske inte gjort något jättespeciellt utan bara umgåtts. Och det är det mysigaste som finns! Tack rara unge för allt! Vi ses snart igen!

Tågresan snöt sig naturligtvis Big Time. Jag kom hem 00.19 i stället för 22.20. Tack för den SJ. Jag HATAR SJ och Trafikverket och deras JEFFLA skyllande på varandra. Jag vill ha UPPLOPP! SABOTAGE! REVOLUTION! GENERALDIREKTÖRSHUVUDEN PÅ FAT - ELLER ÅTMINSTONE LITE GAMMAL HEDERLIG SCHAVOTTERING!

Men nu är jag i alla fall hemma. Måste i säng strax. Upp och jobba i morgon, ju.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dagsintag: 1323 kcal
Dagsuttag i form av träning/motion: 150 kcal (säkert mer, men jag gillar inte glädjekalkyler)
TOTAL: 1173/1300 kcal
Känsla: trött och grinig - men det är SJ:s fel. När jag tänker efter är ALLT SJ:s fel. Fast de skyller på Trafikverket...

Inga kommentarer: