söndag 2 januari 2011

nu så...

Nu får det vara nog. Beslutet tog jag redan innan lovet, men bestämde mig samtidigt för att inte göra något förrän terminen börjar. Men jag pallar inte vänta. 2010 var ett fint och härligt år på de flesta plan. Men inte alla. 2010 var året då jag helt enkelt tappade greppet om mig själv. Fick ingen ordning på träningen och började dessutom hänga med en ypperlig kock. Resultat; jag inte bara känner mig som en strandad valross. Jag ser ut som en. Och det är faktiskt inte ett dugg roligt. Det är förfärligt och jag fylls av självförakt. Varje tugga växer i munnen på mig och de få kläder jag får på mig sitter som äckliga korvskinn. Falukorvsskinn.

Så jag tänker inte vänta på att lovet ska ta slut. Jag börjar nu. Har signat in mig på viktklubb.se för att kunna använda den eminenta dagboken där, där man kan hålla järnkoll på varenda kalori - både intag och [tränings]uttag. Startdag: imorgon. Projektet ska vara i 10 veckor och jag tänker faktiskt tråka ut er, kära läsare, med noteringar även här i bloggen. Så mycket träning utöver promenader blir det inte förrän i slutet av veckan, då jag ska upp till Stockholm och inte har möjlighet att träna där. Men maten ska hållas reda på. Jävelnoga.

Jag är så förbannat trött på mig själv. Men nu så...


Emmaboda 2 januari, 2011

Inga kommentarer: