måndag 24 januari 2011

måndag gör jag ingenting

Jodå. Jag gör massor. Men den gamla visan dök upp i mitt huvud för en stund sedan (och när jag försökte hitta den på Youtube dök det upp något som heter Sälja knark i Hoglands park och jag bestämde mig för att sluta leta...) och jag har svårt att bli av med den.

Men jag har verkligen gjort massor idag. Jobbat, till exempel. En del av arbetsdagen har jag tillbringat tillsammans med min lärarkandidat (ja, jag vet att det inte heter så längre men jag tycker det låter trevligt). Jag har haft lektioner jag känner mig nöjd med. Jag har varit och tränat. Handlat lite mat. Jag har fortsatt min måndagstradition och lagat mat till resten av veckans luncher. Jag har läst lite. Funderat på tjejmiddag på lördag. (Jag kom, som vanligt, på det såpass sent att flera av de tillfrågade redan bokat annat men kanske ska jag köra ändå?) Pratat med Mannen i telefon. Saknat alla mina barn. Diskat. Strax ska jag fixa mig en mugg te och krypa i säng med Shantaram. Fortfarande en bra bit kvar.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dagsintag: 1308 kcal
Dagssuttag i form av motion: 732 kcal - alltid något!
TOTAL: 576/1300
Känsla: Inre tillfredsställelse

Inga kommentarer: