torsdag 20 januari 2011

mina torsdagar

På torsdagar har jag inga lektioner, den här terminen. Det betyder inte att jag inte har massor att göra, men det innebär samtidigt att jag kan planera min dag lite friare. Idag har jag till exempel hunnit med en liten förmiddagskaffe på Konditori Fenix, tillsammans med kollegorna Lorenzo och Susanne. Minsann om jag inte dessutom stötte ihop med en oerhört händig och mångsidig hantverkarbekanting. Hehe. Jag passade på att bonda lite extra - man vet aldrig när man kan behöva hjälp av en... ehh... flexibel... hantverkare.

Susanne och jag pratade pelletseldning. Hon och hennes man har haft det i åratal och det är lite meckigt men i det stora hela ändå helt okej. Men det vete fan... Jag ska träffa Banken nästa vecka. Ska ta upp finansieringsfrågan för uppvärmningen då.

Kära kollegan Ingrid, som jobbar på högstadiet, mejlade mig igår. Under hösten var våra scheman helt i osynk men nu ser det bättre ut, så vi ska återuppta våra pedagiska promenader. På torsdagarna. Najs! Och torsdagseftermiddagarna blir det träning med träningskompisar, också. Först och främst Catharina, då, men också kollegan Anna som hakar på. Sweet!

Torsdagar är alltså bra dagar! De också... ;-)


Emmaboda 20 januari, 2011

Inga kommentarer: