måndag 24 januari 2011

segmorron

Jag har sovit uselt i natt. Har en infektion i kroppen, känns det som. Inget som smittar dock. Och inte någon feber att tala om. Så jag klev upp vid sex, frukosterade med Mannen och körde till Småland i tilltagande snöfall. Jag höll ett soft tempo och njöt av Nattfåk, som ljudbok. Den är välskriven och bra uppläst, dessutom. Hann slänga in mina grejer hemma innan det var dags att infinna mig på mitt arbete. Träningsväskan är packad och står här i arbetsrummet, på golvet. Ingen hit att ha den i bilen och tvingas dra på sig iskalla träningskläder, precis.

Jag har koll på min dag. Lektionerna är genomtänkta och jag håller på med att översätta ett dokument i det projekt kring Östersjön som vi nu sjösatt (pun intended!) tillsammans med gymnasieskolan i Bartozsyce. Ska mejla över det till Halina sedan. Om en liten stund kommer min lärarkandidat hit. Det känns lite pirrigt! Jag har aldrig haft någon egen - bara varit själv, och det var ju faktiskt ett tag sedan. Vad äter de? Behöver de rastas ofta? Skämt åsido... det ska bli roligt och spännande!

Trots krattig sömn känner jag mig rätt okej. Men det blir mycket kaffe idag...


Emmaboda 24 januari, 2011

Inga kommentarer: