söndag 9 januari 2011

helgdagskväll

Söndag är helgdag... sjunger Anders F. Rönnblom, i Fem år på torken, på underbara, fantastiska plattan Ramlösa Kvarn. Naturligtvis har han rätt.

Det blev ingen promenad. Den slaskblöta utomhushalkan gjorde det fullständigt omöjligt, det kunde vi konstatera efter att bara ha halkat ut med soppåse och återvinningsglas. Så medan Mannen läste klart sin Rankinbok tog jag bilen till gymmet och körde en småtuff reggaetimme på en motionscykel där. Välbefinnande! Sedan hem och duscha och äta middag tillsammans innan Mannen drog söderut.

Resten av denna helgdag har jag helgat av bara fan! Soffat, läst och badat skumbad. Plockat ner lysande stjärnor och stakar. Strax ska jag dricka te och äta skorpor med cheddarost och kolla lite tevenyheter och därefter tumla i säng med boken jag fick av mina föräldrar - Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap av Mary Ann Shaffer. Lågmäld bok med en fin ton.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dagsintag: 1387 kcal
Dagsuttag i form av träning/motion: 700 kcal genom ett kaxigt reggaepass på träningscykel.
TOTAL: 687/1300 kcal
Känsla: välbefinnande!

Inga kommentarer: